14 persoane au obținut o nouă calificare utilă pentru dezvoltarea în carieră. În perioada 6 – 24 iunie, ADV România a organizat un curs de arhivar, certificat ANC, cod COR 441501.
Informații despre curs
Cursul de perfecționare a durat 3 săptămâni (120 de ore) și avut loc la sediul ADV România (Uricani, com. Miroslava, jud.Iași).
La curs au participat angajați din instituții publice și întreprinderi, din județele Iași, Bacău, Botoșani, Suceava, Neamț, Vaslui (regiunea Nord-Est).
Ocupația de arhivar este importantă pentru a putea arhiva corect documentele și pentru a le putea păstra în siguranță. De asemenea, fiecare instituție, fie ea publică sau privată este obligată prin lege să aibă o persoană calificată în acest domeniu.
Angajații din instituții publice și din sectorul privat din regiunea Nord-Est care au urmat cursul de Arhivar organizat de ADV România s-au bucurat de un proces de învățare facil si rapid, prin îmbinarea elementelor teoretice cu aplicații pe care le pot pune ulterior în practică în domeniul lor de activitate.
Modul intensiv de practică.
Participanții au avut ocazia de a vedea cum funcționează și cum este organizat depozitul de arhivare UtilDeco din Iași – un furnizor de servicii care experiență de lucru cu instituții publice și companii mari din Iași și care deține un depozit de arhivare securizat, acreditat de Arhivele Naționale.
Competențe dobândite în urma absolvirii cursului
- Cunoașterea întocmirii nomenclatorului arhivistic și înaintarea către Arhivele Naționale;
- Administrarea documentelor în depozitul de arhivă;
- Operațiuni arhivistice desfășurate asupra documentelor;
- Valorificarea informațiilor din documente (eliberarea de adeverințe, copii, extrase);
- Asigurarea condițiilor de conservare a documentelor din depozit.
Noua grupă de profesioniști în domeniul arhivării!
Interviu cu Irina Isăcilă, trainerul cursului și coordonatorul serviciului de arhivare UtilDeco
De ce este util cursul de arhivar
Cursul de arhivar se adresează celor aflați la început de carieră care își doresc să activeze în domeniul arhivarii documentelor, în cadrul oricarei entități publice sau private creatoare de documente, însă este și soluția pentru persoanele care lucrează deja în domeniu și sunt preocupate de perfecționare și dezvoltarea profesională continuă.
Nu în ultimul rând, cursul vine în sprijinul creatorilor și deținătorilor de documente, publici sau privați, având în vedere obligația legală a acestora de a deține personal angajat special format în domeniul arhivării (conform Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996 republicată, art. 31-32).
Cursul derulat de ADV România este autorizat ANC, iar certificatul obținut recunoscut de Arhivele Nationale ale Romaniei.
Ce au învățat participanții pe parcursul celor 120 de ore
Este important să subliniem faptul că programa de pregătire teoretică şi practică după care s-a derulat cursul este avizată de Arhivele Naționale ale României. Participanții la curs au dobândit competențe specifice ocupației de arhivar precum întocmirea nomenclatorului arhivistic, administrarea documentelor în depozitul de arhivă, desfășurarea de operațiuni arhivistice asupra documentelor, valorificarea informațiilor din documente, asigurarea condițiilor de conservare a documentelor din depozit.
Urmărim permanent să asigurăm un proces de învățare facil și rapid prin îmbinarea elementelor teoretice cu aplicații practice în domeniile de activitate ale cursanților, pregătindu-i astfel să facă față provocarilor ocupației de Arhivar.
Participanții au avut oportunitatea de a-și exersa abilitățile practice în cadrul unui serviciu autorizat de Arhivele Naționale ale României – Serviciul de arhivare și depozitare documente al UtilDeco Group SRL, unitatea protejată autorizată a Fundației “Alături de Voi” România.
Cum a fost interesul participanților
Ne-am bucurat să avem alături de noi participanți animați de dorința de cunoaștere și dezvoltare profesională continuă, deschiși să schimbe idei și să împărtășească experiențe, conștienți de importanța documentelor și a arhivelor, a patrimoniului arhivistic.
Irina Isăcilă s-a alăturat echipei ADV România în anul 2003, activând mai întâi ca voluntar, iar ulterior ocupând diverse poziții în domeniul serviciilor psiho-sociale sau cel al economiei sociale: psiholog, coordonator proiecte, director al Centrului Iași sau coordonator al întreprinderii sociale de inserție UtilDeco.
Această experiență diversificată în cadrul organizației a ajutat-o ca în anul 2012 să preia coordonarea Serviciului de arhivare și depozitare documente UtilDeco, asumându-și rolul de a dezvolta și performa activitatea serviciului. Cu o atitudine pozitivă și determinare pentru obținerea celor mai bune rezultate, având alături o echipă puternică de tineri profesioniști și extrem de dedicați, Irina continua eforturile în vederea menținerii standardelor ridicate de performanță. Pentru ea, UtilDeco înseamnă “motivație, energie, viziune, oameni frumoși”.
Formator autorizat din anul 2007, Irina susține cursuri în domeniul antreprenoriatului social – Antreprenor în Economia Socială și Manager de Întreprindere Socială, și cursurile de Arhivar și Legător Manual derulate de către organizație, ceea ce îi permite să își valorifice și să își diversifice în permanență experiența.
Este licențiată în psihologie, a urmat studii de masterat în domeniul resurselor umane, iar formarea în domeniul arhivistic a realizat-o prin intermediul Şcolii Naţionale de Perfecţionare Arhivistică din București.
Motto-ul preferat al Irinei:
„Nu contează atât de mult ce faci, ci câtă dragoste pui în ceea ce faci.”
Cursul de arhivar a avut loc în cadrul proiectului FACT – Formarea angajaților prin consiliere și training, implementat de catre Centrul de Dezvoltare Sociala T&CO, în parteneriat cu ADV România și Organizatia Institutul Bucovina, fiind co-finanțat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020.
Obiectivul general al proiectului FACT vizează dezvoltarea capitalului uman și creșterea calității forței de muncă pentru un număr de 652 angajați din regiunea Nord-Est pe o piață a muncii modernă, flexibilă și incluzivă, prin participarea la programe de formare profesională şi consiliere profesională.