Eugenia Popa

Eugenia este în prezent manager resurse umane în cadrul Fundației ”Alături de Voi” România, UtilDeco Group SRL și Wise.Travel SRL.

Eugenia a finalizat studiile Facultății de Asistență socială din cadul Universității Al. I. Cuza Iasi. A lucrat pentru scurt timp ca asistent social, pentru că i s-a ivit o nouă provocare. Aceea de a fi coordonator național de voluntari în cadrul fundației unde a coordonat peste 200 de voluntari activi. În cadrul acestui program a trebuit să își dezvolte abilitățile de planificare, organizare, convingere, comunicare, adaptabilitate, flexibilitate, selecție, perseverență, investiția în tinerii (indiferent de vârstă) pe care îi coordona. A simțit nevoia de noi informații și spiritul său autodidact s-a concretizat în urmarea unui master în Managementul resurselor umane, urmat la Facultatea de economie și Administrarea Afacerilor, Iași, în cadrul căruia și-a completat cunoștințele de management organizațional, motivațional, de evaluare, comunicare și leadership. Pasul spre a fi formator a fost unul foarte mic, susținând diverse cursuri,  colocvii, seminarii în domeniul Managementul voluntarilor.

Oportunității ivite în anul 2009, aceea de a fi manager de resurse umane în cadrul fundației, i-a răspuns fătă ezitare. Consideră că este un domeniu interesant, din toate punctele de vedere, cu atât mai mult cu cât lucrează și cu persoane din medii defavorizate, persoane cu dizabilități. Fiind un domeniu complez, pe parcursul timpului și-a completat studiile pe care le-a considerat necesare pentru a fi și a lucra într-un mod profesionist pe proiectele pe care a fost și este implicată, și pe alte posturi cu referință spre resurse umane.

Experiența și cunoștințele stau la baza sesiunilor/cursurilor pe care le susține ca formator, i-a facilitat  susținerea a peste 1500 de ore de formare, atât în țară, cât și în Republica Moldova, susținând cursuri, dezbateri, colocvii, prezentări la diverse conferințe pe variate teme cum ar fi: managementul voluntarilor, dezvoltarea de abilități de viață independentă, comunicare eficientă – abilităţi de comunicare, fundraising, formare de formatori, peer education, comunicare pentru schimbarea comportamentului, prevenirea transmiterii infecției cu HIV/SIDA, consum de droguri, educație sexuală, managementul resurselor umane, integrarea socio-profesională a persoanelor cu dizabilități, antreprenoriat social, economie socială, inspector resurse umane, motivarea angajaţilor, consiliere și orientare profesională etc., având ca responsabilități livrarea programului de formare și implicit: conceperea programului de formare, designul de curs, pregătirea suportului de curs, pregătirea curriculei de predare adaptate grupului țintă selectat pe proiect, pregătirea instrumentelor de predare și evaluare a cunoștințelor cursanților, precum și suport acordat în certificarea ANC a cursurilor de către evaluatorii AJPIS.

„Am fost programați să credem că există potențial în educație, într-un job, într-o investiție, în partenerul de viață, într-o echipă. Toate acestea reprezintă Oportunități. Există zero potențial în toate aceste lucruri. Potențialul este doar ÎN TINE, nu în exteriorul tău.”   John C. Maxwell

TOP