Curs Finanțare Socială

sepCurs Finanțare SocialăCum să accesezi instrumente variate pentru dezvoltarea întreprinderii sociale și maximizarea impactului social

DETALII EVENIMENT

Curs de finanțare socială destinat managerilor și angajaților din întreprinderi sociale, organizații non-profit.

  • Format: Online
  • Limba de prezentare: română
  • Durata: 2 ore x 5 module
  • Perioadă: 6, 11,12, 23 Octombrie 2023

5 module de curs, susținut de lideri în domeniu, care te vor ajuta să folosești o gamă variată cele instrumente financiare și să comunici eficient despre impactul organizației tale în comunitate:

  1. Social equity financing
  2. Finanțare prin creditare
  3. Fundraising
  4. Ce sunt și cum mă pot ajuta fondurile europene
  5. Cum comunicăm despre impact

Învață cum să atragi, să gestionezi și să diversifici resursele de finanțare la care au acces întreprinderile sociale

Social equity financing & Finanțare prin creditare

6 octombrie 2023 – Modul 1 și 2

Înregistrează-te AICI.

Două module susținute de Raluca Andreica, General Manager Patria Credit.

Cu o experiență de peste 25 de ani în industria financiar-bancară, Raluca este printre primii specialiști în microfinanțare din România. Cu povești de la firul ierbii și din realitatea profundă a satului românesc, Raluca este un „true believer” și un „do-er” în dezvoltarea ruralului de la noi.

Începând cu 2016, Raluca este Director General al Patriei Credit, una dintre cele mai importante Instituții de Microfinanțare din România, specializată în finanțare rurală si sprijinirea micilor fermieri. Aceasta este o piață de 1 mil entități care au nevoie de soluții de microfinanțare pentru dezvoltarea lor, cel mai mare număr de ferme din Uniunea Europeană. Patria Credit este prima instituție financiară nebancară dedicată microfinanțarii din România, cu peste 20 de ani de experiență.

În același timp, Raluca este implicată activ în regiune în calitate de consultant internațional în microfinanțare Moldova și în prezent Director Executiv și Membru al Consiliului de Administrație al Fundației Patria, Membru al Consiliului Consultativ al primei instituții de finanțare a sectorului economiei sociale din România – AFIN, Membru al Consiliului de Administrație în cadrul European Microfinance Network. Mai mult, ea s-a alăturat ca membru fondator al Asociației Române de Microfinanțare.
Raluca Andreica este absolventă al Academiei de Studii Economice Bucuresti și deține un MBA în Management Financiar cu City University of Seatle.

Fundraising

11 octombrie 2023 – Modul 3

Orele 17:00 – 19:00

Modul susținut de Diana Păiuș, Director regional Fundația Serviciilor Sociale Bethany.

Diana Păiuș este, de peste 14 ani, directorul regional al Fundației Serviciilor Sociale Bethany în zona de Nord Est, perioadă în care a contribuit la dezvoltarea și extinderea programelor organizației pentru copii și tineri vulnerabili, precum și a surselor de finanțare care asigură susținerea acestora. De-a lungul timpului, Diana a coordonat echipe de peste 40 de angajați și a dezvoltat, alături de echipa de fundraising din organizație, numeroase mecanisme de atragere de fonduri din comunitate cu ajutorul cărora, anual, sute de copii au acces la programe educaționale personalizate, burse de studiu, mese calde și terapie individualizată.

Trainingul de fundraising are ca obiectiv familiarizarea participanților cu procesul atragerii de fonduri pentru susținerea financiară a proiectelor cu impact asupra comunității.

Teme curs:

  1. cadrul legal pentru donații și sponsorizări în România
  2. mecanisme de fundraising (direct mail, peer to peer fundraising, donații prin SMS, donații prin debit direct, evenimente, sponsorizări din impozitul pe profit – persoane juridice, redirectionarea impozitului pe venit – persoane fizice)
  3. elemente de succes în procesul de fundraising din comunitate
  4. investiții necesare în procesul de fundraising
  5. retenția donatorilor (donor care)
  6. lecții învățate în campaniile derulate de Fundatia Serviciilor Sociale Bethany

Înregistrează-te AICI.

Ce sunt și cum mă pot ajuta fondurile europene

12 octombrie 2023 – Modul 4

Orele 14:00 – 16:00

Modul susținut de Angela Achiței, Președinte ADV România. Vei învăța ce finanțări nerambursabile vor fi disponibile pentru întreprinderile sociale în următorii ani, care sunt condițiile de eligibilitate, cum să îți pregătești întreprinderea pentru accesarea fondurilor, ce implică accesarea fondurilor europene și cum să eviți riscurile care pot veni din accesarea finanțărilor nerambursabile.

Teme curs:

  1. Ce înseamnă un proiect și cum mă poate ajuta în activitatea curentă?
  2. Surse de finanțare disponibile din fonduri europene și nu numai pentru întreprinderi sociale;
  3. Cum ne pregătim pentru accesarea de proiecte la Comisia Europeană?
  4. Ce trebuie să știm înainte de a lua decizia de a scrie un proiect sau a face parte dintr-un consorțiu de parteneri?

Înregistrează-te AICI.

CSR

26 octombrie 2022

Orele 11:30 – 13:30

La modulul de CSR vei afla mai multe despre importanța activităților de responsabilitate socială pentru companie și te vei inspira din exemple de bune practici în acest domeniu. În plus, vei învăța cum să dezvolți și implementezi o strategie de CSR potrivită pentru business-ul tău.

Modul susținut de Vera Ularu, Senior Communication Specialist.

Vera Ularu lucrează în Marketing și Comunicare și are experiență variată în proiecte de CSR din domeniul bancar. Este de părere că o strategie de CSR potrivită cuprinde atât interiorul, cât și exteriorul organizațiilor, deoarece doar în felul acesta organizațiile vor realiza ceea ce își propun și comunică. Experiența de mai bine de 7 ani în mediul ONG a ajutat-o să înțeleagă lucrul în comunitate în domenii diferite și care este rolul și impactul proiectelor de antreprenoriat social în mijlocul acesteia.

De la Vera vei învăța cele mai bune practici în raportarea și comunicarea impactului. Vei afla cum poate influența comunicare despre impact, cu companiile, finanțatorii sau comunitatea din care faci parte, capacitatea organizației tale de a atrage resurse financiare.

Înregistrează-te AICI.


Acest curs are loc în cadrul proiectului  “SEEDing – Enterprising for Tomorrow”, implementat de ADV România în parteneriat cu Unikum Aktiv AS (Norvegia), Ateliere Fără Frontiere (România), Social Finance Association (România) și RISE România.

Proiectul “SEEDing – Enterprising for Tomorrow” beneficiază de un grant de 184 900 EUR din Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE și Norvegiene 2014-2021. Obiectivul proiectului este de a crește competitivitatea a minim 100 de întreprinderi sociale din România, cu precădere din TIC și industria verde.

Mai multe detalii despre finanțator: https://eeagrants.org

Durata

Month Long Event (septembrie)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

TOP