fbpx

Academia ADV

Sunați la: +4 0371 780 737
  • PLATFORMĂ DE E-LEARING
  • CALENDAR
  • HOME
  • DESPRE PROIECT
  • CURSURI
    • Cursuri Regiunea Transfrontalieră România – Republica Moldova
    • Cursuri regiunea Nord-Est
    • Cursuri România – Național
  • EVENIMENTE
  • PUBLICAȚII
  • NOUTĂȚI
    • Comunicate de presă
    • Noutăți
    • Testimoniale
  • TRAINERI
  • CONTACT
  • Home
  • Noutăți
  • Am finalizat cursul de Arhivar: Cum a fost cursul și cu ce te poate ajuta calificarea de Arhivar
martie 25, 2023

Am finalizat cursul de Arhivar: Cum a fost cursul și cu ce te poate ajuta calificarea de Arhivar

luni, 27 iunie 2022 / Published in Noutăți

Am finalizat cursul de Arhivar: Cum a fost cursul și cu ce te poate ajuta calificarea de Arhivar

14 persoane au obținut o nouă calificare utilă pentru dezvoltarea în carieră. În perioada 6 – 24 iunie, ADV România a organizat un curs de arhivar, certificat ANC, cod COR 441501.

Informații despre curs

Cursul de perfecționare a durat 3 săptămâni (120 de ore) și avut loc la sediul ADV România (Uricani, com. Miroslava, jud.Iași).

La curs au participat angajați din instituții publice și întreprinderi, din județele Iași, Bacău, Botoșani, Suceava, Neamț, Vaslui (regiunea Nord-Est).

FACT – Curs Arhivar
ADV – FACT – Curs Arhivar

Ocupația de arhivar este importantă pentru a putea arhiva corect documentele și pentru a le putea păstra în siguranță. De asemenea, fiecare instituție, fie ea publică sau privată este obligată prin lege să aibă o persoană calificată în acest domeniu.

Angajații din instituții publice și din sectorul privat din regiunea Nord-Est care au urmat cursul de Arhivar organizat de ADV România s-au bucurat de un proces de învățare facil si rapid, prin îmbinarea elementelor teoretice cu aplicații pe care le pot pune ulterior în practică în domeniul lor de activitate.

Modul intensiv de practică.

Participanții au avut ocazia de a vedea cum funcționează și cum este organizat depozitul de arhivare UtilDeco din Iași – un furnizor de servicii care experiență de lucru cu instituții publice și companii mari din Iași și care deține un depozit de arhivare securizat, acreditat de Arhivele Naționale.

ADV – FACT – Curs Arhivar

Competențe dobândite în urma absolvirii cursului

  • Cunoașterea întocmirii nomenclatorului arhivistic și înaintarea către Arhivele Naționale;
  •  Administrarea documentelor în depozitul de arhivă;
  • Operațiuni arhivistice desfășurate asupra documentelor;
  • Valorificarea informațiilor din documente (eliberarea de adeverințe, copii, extrase);
  • Asigurarea condițiilor de conservare a documentelor din depozit.

Noua grupă de profesioniști în domeniul arhivării!

Imagine din ziua examenului, 24 iunie 2022
Imagine din ziua examenului, 24 iunie 2022

Interviu cu Irina Isăcilă, trainerul cursului și coordonatorul serviciului de arhivare UtilDeco

ADV – FACT – Curs Arhivar

De ce este util cursul de arhivar

Cursul de arhivar se adresează celor aflați la început de carieră care își doresc să activeze în domeniul arhivarii documentelor, în cadrul oricarei entități publice sau private creatoare de documente, însă este și soluția pentru persoanele care lucrează deja în domeniu și sunt preocupate de perfecționare și dezvoltarea profesională continuă.

Nu în ultimul rând, cursul vine în sprijinul creatorilor și deținătorilor de documente, publici sau privați, având în vedere obligația legală a acestora de a deține personal angajat special format în domeniul arhivării (conform Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996 republicată, art. 31-32).

Cursul derulat de ADV România este autorizat ANC, iar certificatul obținut recunoscut de Arhivele Nationale ale Romaniei.

Ce au învățat participanții pe parcursul celor 120 de ore

Este important să subliniem faptul că programa de pregătire teoretică şi practică după care s-a derulat cursul este avizată de Arhivele Naționale ale României. Participanții la curs au dobândit competențe specifice ocupației de arhivar precum întocmirea nomenclatorului arhivistic, administrarea documentelor în depozitul de arhivă, desfășurarea de operațiuni arhivistice asupra documentelor, valorificarea informațiilor din documente, asigurarea condițiilor de conservare a documentelor din depozit.

Urmărim permanent să asigurăm un proces de învățare facil și rapid prin îmbinarea elementelor teoretice cu aplicații practice în domeniile de activitate ale cursanților, pregătindu-i astfel să facă față provocarilor ocupației de Arhivar.

Participanții au avut oportunitatea de a-și exersa abilitățile practice în cadrul unui serviciu autorizat de Arhivele Naționale ale României – Serviciul de arhivare și depozitare documente al UtilDeco Group SRL, unitatea protejată autorizată a Fundației “Alături de Voi” România.

Cum a fost interesul participanților

Ne-am bucurat să avem alături de noi participanți animați de dorința de cunoaștere și dezvoltare profesională continuă, deschiși să schimbe idei și să împărtășească experiențe, conștienți de importanța documentelor și a arhivelor, a patrimoniului arhivistic.


Irina Isăcilă s-a alăturat echipei ADV România în anul 2003, activând mai întâi ca voluntar, iar ulterior ocupând diverse poziții în domeniul serviciilor psiho-sociale sau cel al economiei sociale: psiholog, coordonator proiecte, director al Centrului Iași sau coordonator al întreprinderii sociale de inserție UtilDeco.

Această experiență diversificată în cadrul organizației a ajutat-o ca în anul 2012 să preia coordonarea Serviciului de arhivare și depozitare documente UtilDeco, asumându-și rolul de a dezvolta și performa activitatea serviciului. Cu o atitudine pozitivă și determinare pentru obținerea celor mai bune rezultate, având alături o echipă puternică de tineri profesioniști și extrem de dedicați, Irina continua eforturile în vederea menținerii standardelor ridicate de performanță. Pentru ea, UtilDeco înseamnă “motivație, energie, viziune, oameni frumoși”.

Formator autorizat din anul 2007, Irina susține cursuri în domeniul antreprenoriatului social – Antreprenor în Economia Socială și Manager de Întreprindere Socială, și cursurile de Arhivar și Legător Manual derulate de către organizație, ceea ce îi permite să își valorifice și să își diversifice în permanență experiența.

Este licențiată în psihologie, a urmat studii de masterat în domeniul resurselor umane, iar formarea în domeniul arhivistic a realizat-o prin intermediul Şcolii Naţionale de Perfecţionare Arhivistică din București.

Motto-ul preferat al Irinei:

„Nu contează atât de mult ce faci, ci câtă dragoste pui în ceea ce faci.”


Cursul de arhivar a avut loc în cadrul proiectului FACT – Formarea angajaților prin consiliere și training, implementat de catre Centrul de Dezvoltare Sociala T&CO, în parteneriat cu ADV România și Organizatia Institutul Bucovina, fiind co-finanțat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020.

Obiectivul general al proiectului FACT vizează dezvoltarea capitalului uman și creșterea calității forței de muncă pentru un număr de 652 angajați din regiunea Nord-Est pe o piață a muncii modernă, flexibilă și incluzivă, prin participarea la programe de formare profesională şi consiliere profesională.

  • Tweet
Tagged under: curs arhivar, cursuri, FACT

What you can read next

Impresii în urma primei vizitei de studiu în cadrul proiectului
Vizită de studiu la pionierii antreprenoriatului social în Rep. Moldova
Am lansat prima ediție a revistei transfrontaliere „Economia Socială”

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Featured Posts

  • 272 de candidaturi la Cursul Manager Proiect organizat de ADV România, cu finanțare POCU

    0 comments
  • 420 de angajați din regiunea Nord-Est au beneficiat de consiliere profesională gratuită

    0 comments
  • 86 persoane au fost certificate în domenii diverse prin intermediul proiectului FACT

    0 comments
  • Retrospectiva proiectului „Parteneriat transfrontalier pentru dezvoltarea antreprenoriatului social”

    0 comments
  • Vizită de studiu la pionierii antreprenoriatului social în Rep. Moldova

    0 comments

Categories

  • Comunicate de presă
  • Noutăți
  • Testimoniale

CINE SUNTEM

  • Fundația ”Alături de Voi” România

AUTORIZAȚII

  • Arhivar
  • Manager proiect
  • Antreprenor in economia sociala
  • Inspector referent resurse umane
  • Manager de întreprindere socială 1
  • Manager de intreprindere socială 2
  • UtilDeco Intreprindere Sociala

PLATFORMA E-LEARNING

  • Finanțare Platforma E-Learning

DIRECȚIONEAZĂ IMPOZITUL PE VENIT/PROFIT

  • Donează

LEGISLAȚIE

  • Legea nr 219/2015 privind Economia Sociala
  • Norme a la Legea Economiei Sociale modificata in 2022

INFORMAȚII

  • Termeni și condiții

LINK-URI UTILE

FACEBOOK

Acest website a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Conținutul acestui website este responsabilitatea liderului de proiect - Fundația “Alături de Voi” România și nu reflectă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene. Întreaga răspundere asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorilor websiteului.

Copyright © 2020 Fundația “Alături de Voi” România - Toate drepturile rezervate.

TOP
X